Grillowa sałatka oliwkowa

maja 31, 2017

 
Cześć!
Dziś mam szybki przepis na sałatkę z dużą  ilością zielonych i czarnych oliwek. Pierwszy raz zrobiłam ją tydzień temu z okazji zaproszenia przez znajomych na grilla. W następnym tygodniu robiłam ja jeszcze raz w innej wersji. Obydwie Wam przedstawię. Sałatka ma ciekawy świeży smak, który zawdzięcza dodatkowi cytryny, czosnku i mięty. Pamiętajcie, żeby użyć dobrej jakościowo oliwy lub oleju z pierwszego tłoczenia, ponieważ ma to duży wpływ na smak. Ja użyłam mojego ulubionego oleju lnianego.
Oliwki można pokroić w krążki jeżeli nie lubicie całych w sałatce. Co do sera to raz robiłam z dodatkiem ricotty a druga wersja była z mini mozzarellą bazyliową. Wyszło pysznie.
Składniki:
  • 2 torebki kaszy kuskus (po 125g)
  • 100 g sera ricotty lub mini mozzarelli
  • 1 szklanka oliwek czarnych bez pestek
  • 1 szklanka oliwek zielonych bez pestek
  • 2 ząbki czosnku
  • 400 g cieciorki konserwowej
  • 1 ogórek zielony
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • olej lniany
  • sól ziołowa, pieprz
  • 10 liści świeżej mięty
  • sok z połowy cytryny
Wykonanie :
Kaszę kuskus przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Ser kroimy w kostkę, oliwki i cieciorkę odsączamy z zalewy wrzucamy do miski. Ogórki i pomidora również kroimy w kostkę oddajemy do pozostałych składników. Miętę i czosnek drobno siekamy. Wszystkie składniki mieszamy z ostudzoną kaszą. Dodajemy oliwę, doprawiamy do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Smacznego.

Zobacz jeszcze.

0 komentarze