Polenta

listopada 01, 2016

Dzień dobry!
Polenta jeden z fajniejszych dodatków obiadowych. Można ją  smażyć,  grilowac , pokrojoną w kostkę dodawać do zup np. rosołu, pomidorowej. Doskonale sprawdza się jako deser z owocami, jogurtem, musami owocowym, wtedy gotujemy ją na mleku z dodatkiem cukru.
Co to właściwe jest polenta. Otóż jest to włoska potrawa ludowa sporzadzana pierwotnie z mąki kasztanowej teraz najczęściej sporzadzana z mąki kukurydzianej lub kaszki kukurydzianej czasami z dodatkiem sera żółtego.
Gotową polentę przekłada się do płaskiego naczynia czeka aż zastygnie i kroi w różnej wielkości kawałki.
Polentę gotuje z kaszki kukurydzianej dosyć długo, trzeba poświęcić na to godzinę i ciągle mieszać żeby się nie przypaliło. Jednak można użyć wstepnie obrobionej kaszki kukurydzianej i skrócić czas przygotowywania potrawy do 10 minut a efekt smakowy jest taki sam.
Ja wybieram tą wersję ponieważ ze względu na małe dziecko nie mam możliwości spędzać dużo czasu w kuchni.
Jak byłam mała moja babcia robiła polente z kaszy manny. Dopiero po wielu latach dowiedziałam się, że robi się to danie całkiem z innego rodzaju kaszy.
 
 
Składniki:
  • 1 litr wody
  • 250 g podgotowanej mąki kukurydzianej
  • sól
Wykonanie:
Wodę zagotować z przyprawami. Na wrzątek wsypać ciągle mieszając mąkę. Gotować ciągle mieszając przez 3 minuty. Następnie przełożyć do płaskiego naczynia i zostawić do zastygnięcia.

Zobacz jeszcze.

0 komentarze