Maślane bułeczki z mąki kukurydzianej

listopada 27, 2016

 
Witam!
Ostatnio kupiłam mąkę kukurydzianą do naleśników. Zostało mi jej w szafce więc postanowiłam ją wykorzystać. Od koleżanki która ma dziecko z celiakią dostałam przepis na szybkie i proste do wykonania bułeczki maślane.
Składniki :
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 4 g drożdży
  • 1 szklanka śmietany
  • 3 łyżki cukru
  • 1 kostka masła
  • 3 żółtka
  • sól
Wykonanie:
Drożdże rozetrzeć z łyżka cukru i odstawić do wyrośnięcia. Masło rozpuścić w rondelku i zostawić do wystygnięcia. Żółtka utrzeć z cukrem dodać do nich masło, śmietanę, drożdże i mąkę. Zagnieść bułeczki. Po uformowaniu odstawić na 10- 15 minut w ciepłe miejsce do czasu aż zaczną rosnąć. Piec w piekarniku w temperaturze 200 stopni przez 20 minut na złoty kolor.
Bułeczki można polukrować.
Smacznego

Zobacz jeszcze.

3 komentarze

  1. Hmmmm, chyba pomyła w proporcjach : 50g maki i kostka masła?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na sam widok już ślinka cieknie i na pewno takie bułeczki maślane są przepyszne. Robiłam ostatnio właśnie takie, ale z przepisów od https://basiazsercem.pl/ i nadal nie mogę zapomnieć tego maślanego smaku. Bułeczki rozpływają się w ustach w szczególności gdy jeszcze są ciepłe. Dzieciaki za nimi wręcz szaleją.

    OdpowiedzUsuń