Akcja wyślij kartkę do Powstańca

sierpnia 20, 2017


Dzień dobry!
Dziś nie będzie o gotowaniu. Dwusetny wpis na blogu poruszy temat Powstania Warszawskiego i jego uczestników, sprawa  jest ciekawa i stwierdziłam że warto o niej napisać. Chodzi o akcję poczty polskiej "Wyślij kartkę do Powstańca ". Bezpłatną pocztówkę można odebrać na poczcie i w wyznaczonych punktach, napisać kilka słów tak od serca nakleić znaczek i wysłać. Kartka trafi do człowieka który brał udział w Powstaniu Warszawskim. Każdy z nich ma do opowiedzenia swoją historię, wspomnienia nie tylko te tragiczne. Umieszczając na kratce swoje dane można otrzymać odpowiedź po zakończeniu akcji, która trwa od pierwszego sierpnia (2017) do drugiego października (2017).
Kartkę można również wysłać elektronicznie (korzystając z tej strony).
To ważne żebyśmy pamiętali o tych ludziach którzy poświęcili swoją młodość i marzenia żeby walczyć o wolność. 
Wysyłając kartkę dajemy dowód na to, że następne pokolenia będą pamietać o bohaterskiej postawie powstańców. Warto nawiązać dialog miedzypokoleniowy, tych ludzi zostało już bardzo niewielu. Akcja daje nam możliwość nawiązania ciekawych znajomości i wniesienia radości do życia ludzi którzy czują się samotni.
Tematy związane z drugą wojną światową zaczęły mnie interesować po obejrzeniu filmu "Zakazane piosenki"
Miałam wtedy 12 lat i pamiętam, że wywarł na mnie duże wrażenie. Do dnia dzisiejszego co jakiś czas oglądam go i tak samo jak za pierwszym razem wzrusza mnie ta opowieść. 
Film jest czarno - biały przez co można jeszcze bardziej wczuć się w klimat tamtych czasów. Tak naprawdę nie wyobrażam go sobie w wersji kolorowej, mam nadzieję że nie nikt nie wpadnie na pomysł żeby dodać kolory, to już nie będzie to.
Zachęcam Was kochani wysyłajcie kartki, to piękna akcja. A tych z Was którzy nie widzieli filmu "Zakazane piosenki" bardzo go polecam, mam nadzieję że tak samo jak mnie wzruszy Was jego piękno.

Zobacz jeszcze.

0 komentarze