Gulasz grzybowy z kaszą peczak

października 24, 2016

 
Witam!
W dzisiejszym poście zamieszczam przepis na jeden z moich ulubionych jesiennych obiadów. Grzyby w śmietanie, u nas w domu nazywane grzybowym gulaszem z pyszną ugotowaną na sypko kaszą pęczak. Pamiętajcie o tym, żeby grzybów nie dawać dzieciom ponieważ są  bardzo ciężko strawne.
Składniki :
  • świeże grzyby
  • 2 cebule
  • 2 łyżki klarowanego masła
  • 1 śmietana 18%
  • sól, pieprz, jałowiec, natka pietuszki, ziele angielskie, liść laurowy
 
Wykonanie:
Świeże grzyby oczyścić,  pokroić i krótko obgotować. Następnie odcedzić. Cebulkę pokrojoną w kostkę podsmażyć na maśle klarowanym, dodać obgotowane grzyby i chwilę razem smażyć. Podlać niewielką ilością wody, dodać przyprawy i dusić przez 10 minut. Pamiętajcie, żeby jagody jałowca rozdrobnić w moździerzu uwolni się wtedy jego cudowny aromat. Gdy woda odparuje zalewamy grzyby śmietanką i tu są dwie możliwości albo dajecie śmietankę słodką albo kwaśną. To zależy od Waszego smaku. Ja wolę śmietankę słodką. Gotujemy śmietankę do chwili, aż zgęstnieje i odstawiamy z ognia, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Gotowe grzyby podajemy z ugotowaną na sypko kaszą pęczak i posypujemy natką pietruszki.
Smacznego.

Zobacz jeszcze.

4 komentarze

  1. ależ mi smaka narobiłaś tylko na grzyby się nie chce iść... na szczęście mam kilka porcji zamrożone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam smaka na grzybki, ale w tym roku zostało mi tylko oblizywanie łyżki przy gotowaniu. Taki już los karmiącej mamy:)

      Usuń
  2. Obowiązkowo taki obiad trzeba zrobić w sezonie grzybowym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obowiązkowo taki obiad trzeba zrobić w sezonie grzybowym :)

    OdpowiedzUsuń