Masala chai - aromatyczna herbata indyjska

marca 01, 2016

Dzień dobry!

Dzisiaj przedstawię Wam przepis na jedną z najbardziej aromatycznych herbat jakie piłam. Spróbowałam ją przez przypadek gdy z mężem poszliśmy na kolację do indyjskiej restauracji Bombay.
Gdy postawili przede mną filiżankę z parującym napojem zwątpiłam. Bawarka!!!! To przecież trauma z dzieciństwa, mdła, czarna herbata z mlekiem.
Jednak już po pierwszym ostrożnym łyku zakochałam się w tym aromacie mocnej, czarnej herbaty i pikantnych przypraw.
Przepisów na chai jest dużo i są bardzo różne, podam Wam moja ulubioną mieszankę.

Składniki:
  • pół szklanki herbaty czarnej lisciastej indyjskiej
  • 1 laska cynamonu
  • 3 gwiazdki anyzu
  • 1 łyżeczka czarnego pieprzu w ziarnach
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 6 ziaren kardamonu
  • 4 goździki 

Przyprawy rozgnieść w moździerzu i wymieszać z herbatą zamknąć w szczelnym pojemniku. Mieszanka najlepsza jest gdy odrobinę poleży i aromaty się pomieszają.
Przygotowanie:
- 1 czubata łyżka herbaty
- 1 szklanka wody
- 1 szklanka mleka
- miód lub cukier trzcinowy do smaku

Szklankę wody zagotować, wsypać herbatę gotować kilka minut na małym ogniu. Następnie dolać mleko i podgrzać poczekać kilka minut aż naciagnie napar osłodzić do smaku. Przecedzić do dzbanuszka z podgrzewaczem i już możemy się cieszyć intensywnym smakiem masala chai.

Zobacz jeszcze.

0 komentarze