Portugalska marmolada z pigwy

października 10, 2016

 
Witam!
Dziś czeka nas podróż do Portugalii. Dostałam przepis od znajomej która mieszkała tam przez kilka lat na tradycyjną marmolade z pigwy, którą tradycyjnie jedzą tam do ostrych serów takich jak manchego, iberico.
Z mężem ciekawi doznań smakowych spróbowaliśmy tego połączenia i smak bardzo trafił w nasze gusta. Do tego wino, świece, sałatka, nastrojowa muzyka i spędziliśmy bardzo miły wieczór.
Składniki:
  • 1 1/2 kg pigwy
  • 1 kg cukru
 
 
Wykonanie:
Owoce dokładnie umyć z meszku. Włożyć do garnka z wodą i gotować do miękkości. Następnie wyjąć z wody i jak ostygną obrać z gniazd nasiennych. Skórkę można zostawić. Zblendować całość na gładką masę. Włożyć do garnka z grubym dnem i smażyć aż z masy odparuje woda to jest półtorej godziny. Następnie oddajemy cukier i smażymy dalej aż marmolada zacznie odchodzić od ścianek garnka. Gorąca masę przekładamy do pojemnika wysmarowanego delikatnie olejem. Czekamy aż wystygnie i chowamy do lodówki. Marmolada bardzo dobrze się kroji i jest pyszna.
Smacznego :)

Zobacz jeszcze.

2 komentarze

  1. wygląda wspaniale szkoda że miałam jej tylko kilka sztuk i wykorzystałam je inaczej... a to pigwa czy pigwowiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda i smakuje bosko z tym serem to było super doznanie smakowe, polecam. Ja robiłam z pigwy, ale pigwowiec też się nadaje z tego co wiem jest bardziej kwaskowaty i trzeba więcej dodać cukru.

      Usuń